Compromís d’Esquerres per Figueres reclama la gratuïtat de l’AP7 des de la sortida de L’Escala fins la Nord

El candidat de Compromís d’Esquerres per Figueres (CexF-Entesa), Xavier Monfort, ha presentat avui la proposta orientada a resoldre el problema del trànsit motoritzat que prové de fora de Figueres i que actualment travessa la ciutat o s’acumula al tram del cinturó de ronda, la Carretera N-IIb.

Monfort assegura que aquesta mesura amplia l’abast de la proposta de fer gratuïta l’autopista AP7 en el tram Nord-sud -que ja havia presentat al ple de l’ajuntament fa un any com a regidor d’Iniciativa per Catalunya Verds. Per a Monfort “aquesta infrastructura i la gratuïtat del tram perquè sigui la ronda urbana de Figueres ens beneficiarà a tots els municipis, ja que evitarà el trànsit rodat innecessari per les principals vies de Figueres, com l’avinguda Salvador Dalí, el carrer Empordà i també la Ronda Sud”.

Vole fer de l'AP7 la ronda oest de Figueres i que sigui gratuïta des de la sortida de L'Escala fins a la dels Hostalets de Llers
Volem fer de l’AP7 la ronda oest de Figueres i que sigui gratuïta des de la sortida de L’Escala fins a la dels Hostalets de Llers

La implantació d’aquesta proposta significaria també deixar de banda el polèmic projecte de desdoblament de la carretera nacional II, “i també el desdoblament de la N-260 des de Besalú, tram on haurem de valorar la construcció d’una futura sortida Oest. Però per a això haurem de reprendre les converses amb els municipis de la conurbació de Figueres, en aquest cas Vilafant, i planificar conjuntament aquesta infrastructura”, afirma Monfort. Això permetria crear un enllaç directe des de la variant de Borrassà i Ordis i des del cinturó de ronda per afavorir una mobilitat que no necessités entrar en la trama urbana de Figueres.

Actualment el cinturó de ronda presenta  un volum de trànsit molt elevat, i que podria absorvir perfectament l’autopista. És l’alternativa zero al desdoblament de cap via, ni la N-II ni la N-260, “creiem que les inversions de l’Estat s’han de destinar a altres infrastructures més importants, com resoldre el pas a nivell i la via del tren”. Monfort assegura que cal pensar i planificar les inversions coherentment i des de l’eficiència i la sostenibilitat ambiental, i ni ens podem permetre invertir molts milions d’euros ni trinxar amb 4 carrils més la zona oest de Figueres”

L’actual regidor va presentar una proposta semblant al ple de l’ajuntament de Figueres, ara fa un any, en què demanava, a més de la gratuïtat del tram de l’AP7 que travessa el terme municipal, la construcció de la sortida Oest de l’autopista, per millorar la capacitat de la via per fer les funcions de ronda del municipi, pel costat de ponent, o oest.

Advertisements