Compromís d’Esquerres vol impulsar el pla estratègic d’ús de la bicicleta a Figueres

  • Impulsaran una doble xarxa, una dins del casc urbà en convivència amb els vehicles de motor, i una de circular, perimetral i segregada; i proposaran donar prioritat a les bicis en alguns carrers.
  • Promouran l’ús adequat i segur de la bicicleta a Figueres amb campanyes de sensibilització i mesures de senyalització vertical i horitzontal

    Compromís d’Esquerres per Figueres (CExF) ha presentat avui les propostes de mobilitat en bicicleta per a la ciutat. Amb aquest objectiu han organitzat aquest matí una bicicletada popular i reivindicativa per impulsar el pla estratègic d’ús de la bicicleta, independentment del pla de mobilitat existent. “Una ciutat que vol ser moderna ha d’integrar la bicicleta en els seus plans de mobilitat, per la qualitat de vida, per dissenyar una ciutat per a les persones i no per als cotxes, per això volem impulsar el pla estratègic d’ús de la bicicleta a Figueres” ha afirmat Xavi Monfort, alcaldable de la candidatura d’esquerres.
    Així mateix, Monfort ha assenyalat la necessitat d’assolir dos objectius: d’una banda, tenir una doble xarxa bàsica, amb algunes vies prioritàries per a les bicicletes, i de l’altra, la promoció i sensibilització de l’ús correcte i segur de la bicicleta. Seguint aquesta línia, Monfort ha explicat que es tractaria d’acabar de tancar dues xarxes, una d’interna i l’altra d’externa, en què la circulació en bicicleta seria més segura, bé amb la senyalització horitzontal i vertical, la regulació de la velocitat dels vehicles motoritzats, o bé la limitació d’accés d’aquests vehicles. “També cal conscienciar els ciclistes de que no tot és permès dins de la ciutat i que cal obeir unes normes de convivència”.

    BICI MOBILITAT
    Carrils bici a Figueres

    Aquestes dues xarxes seguirien les propostes del pla de mobilitat de Figueres que han quedat aturades, tant pel pla de rondes inacabat com per la redacció del POUM “que hauria de preveure de forma decidida la implantació de la bicicleta en els desplaçaments diaris dins de la ciutat” ha indicat Monfort “i en la connexió amb els municipis del voltant, com un actiu turístic més”.
    Entre altres mesures, Monfort creu prioritari millorar la senyalització horitzontal i vertical, així com limitar la velocitat a 20km/h, dins dels carrers de la ciutat i on actualment només és possible la convivència entre cotxes i bicicletes a la calçada. Així mateix, el candidat proposa “estudiar i plantejar a la ciutadania fer prioritaris per a bicicletes alguns dels carrers que travessen la ciutat, com podria ser el carrer Nou, el Sant Pau, el Sant Antoni”
    A més, de forma immediata, cal fer un pla calendaritzat per connectar els carrils bici de la ciutat, i finalitzar la xarxa per a bicicletes al voltant de la ciutat i lligar-la amb l’existent que ens arriba de fora, el que pot suposar un atractiu més per al turisme. Monfort ha recordat que cal adequar alguns aspectes legals com l’ordenança de circulació, “que encara prohibeix i sanciona l’ús de la bicicleta al rovell de l’ou”, i d’infrastructures, com la millora, ampliació i manteniment dels aparcaments per a bicicletes “actualment també abandonat després de quatre millores puntuals, més la pintura vial als llocs d’avançada que vam aconseguir que posés l’ajuntament fa uns mesos a la plaça del Gra i al carrer Méndez Núñez”.
    Monfort assegura que des de CExF també es vol arribar a acords amb la comunitat educativa per impulsar i fomentar l’ús de la bicicleta en els desplaçaments escolars, i fer efectiva la implantació dels itineraris segurs fins a les escoles, un estudi que ja està fet però que no ha calendaritzat cap actuació.
    La bicicletada popular de la gent de Compromís d’Esquerres per Figueres ha fet un recorregut pel centre de la ciutat fins a la carretera de Llançà, on han agafat el primer tram de carril bici, fins a la ronda que enllaça amb la Marca de l’Ham, on no hi ha carril segregat, i fins a la ronda sud, on torna a haver-hi el carril. Des d’allà, el grup ciclista ha enfilat pel carrer Nou fins a la Rambla.

Anuncis